Szkolny bookcrossing
Jedz na zdrowie
Bydgoszcz informuje
Kyokushin Karate
Laboratoria Przyszłości

Obrazy: lp.pngW ramach projektu Laboratoria Przyszłości nasza szkoła zakupiła wiele sprzętu, w tym maszyn, urządzeń, narzędzi oraz materiałów eksploatacyjnych. Do „najcenniejszych” możemy zaliczyć: drukarkę 3D wraz z laptopem, długopisy 3D, zestawy do robotyki i programowania: LEGO Education SPIKE Essential i LEGO Education SPIKE Prime, aparat fotograficzny, gimbal, statyw, mikrofon z mikroportem, lampę ledową.

Zakupem zostały objęte również narzędzia, przybory i materiały służące do wykonywania prac wytwórczych min.: wyrzynarka, wkrętarki akumulatorowe, wiertła, bity, lutownice, zestawy do nauki elektroniki, mierniki, zszywacze, piły, pilniki, młotki dłuta, wkrętaki, przyrządy pomiarowe, maszyny do szycia, krosna, skrzynki narzędziowe.

Posiadamy także nowy sprzęt AGD: kuchenkę elektryczną, blendery, opiekacze, naczynia kuchenne i stołowe oraz sztućce. Pracownia techniki została wyposażona w nowe stoliki warsztatowe, krzesła. Została położona nowa instalacja elektryczna i nowy aneks kuchenny.

Zakupiony sprzęt będzie wykorzystywany na zajęciach lekcyjnych, prowadzonych w wielu poziomach klas oraz zajęciach dodatkowych i kołach pozalekcyjnych.

Realizacja programu #LaboratoriaPrzyszłości w naszej szkole

Marzec 

Uczniowie z klasy 6a na kółku rękodzielniczym wykonywali kurczaczki i zajączki wielkanocne. Zwierzaki powstały z włóczki. 

 

Obrazy: wi.jpg

Obrazy: we.jpg

Wrzesień

Uczniowie przede wszystkim korzystali z zestawów LEGO Education Spike ESSENTIAL i LEGO Education Spike PRIME. Zajęcia odbywały sięw dwóch grupach wiekowych prowadzonych przez nauczycieli p. Annę Cukras i p. Piotra Cukras.Nauka z zakresu robotyki i programowania organizowana była w ramach dodatkowych zajęć pozalekcyjnych. Na początkowych zajęciach w obydwu grupach uczniowie poznawali zasoby zestawów LEGO.


Październik

Kontynuacja zajęć w obydwu grupach z zakresu robotyki i programowania. Uczniowie realizowali pierwsze projekty z wykorzystaniem zestawów. Poznawali zasady programowania i działania: huba, silników, czujnika światła, czujnika kolorów, czujnika odległości, czujnika siły i czujnika żyroskopowego. Pierwszymi wykonanymi projektami były m.in. „Miniaturowy minigolf”, „Na pomoc” i „Wyścig skoczków”. Na początku roku szkolnego uczniowie klasy 3b uczestniczyli w Festynie Archeologicznym w Biskupinie, podczas którego z dużym zainteresowaniem obserwowali proces powstawania tkaniny. Zakupione w ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości krosna tkackie umożliwiły uczniom praktyczne poznanie techniki ręcznego wytwarzania tkanin. Umiejętności te nabywali podczas lekcji edukacji wczesnoszkolnej.

Listopad 2023 

Uczniowie podczas zajęć rękodzielniczych poznawali zastosowania ściegów szycia ręcznego. Celem było uszycie maskotki z filcu. Podczas pracy dzieci wykorzystywały materiały i przybory pozyskane w ramach projektu Laboratoria Przyszłości takie jak nożyce krawieckie, igły, szpilki, nici do wyszywania oraz dodatki pasmanteryjne.

Styczeń 2024 

Uczniowie klas piątych poznawali na lekcjach techniki splotów tkackich. Dzieci używały krosna tkackie oraz włóczkę pozyskane w ramach projektu Laboratoria Przyszłości. Efektami pracy uczniów były utkane fragmenty tkaniny o splocie płóciennym.



Obrazy: ji.jpg

Obrazy: ji1.jpg

Obrazy: ll.jpg

Obrazy: ll1.jpg

 

Kliknij na zdjęcie i przenieś się do szkolnego laboratorium przyszłości:

Długopisy 3D - sprawdź, co potrafią

Długopisy 3D - sprawdź, co potrafią