Linia Dzieciom
Szkolny bookcrossing
Jedz na zdrowie
Bydgoszcz informuje
LA dla każdego
Kyokushin Karate
Laboratoria Przyszłości

Obrazy: lp.pngW ramach projektu Laboratoria Przyszłości nasza szkoła zakupiła wiele sprzętu, w tym maszyn, urządzeń, narzędzi oraz materiałów eksploatacyjnych. Do „najcenniejszych” możemy zaliczyć: drukarkę 3D wraz z laptopem, długopisy 3D, zestawy do robotyki i programowania: LEGO Education SPIKE Essential i LEGO Education SPIKE Prime, aparat fotograficzny, gimbal, statyw, mikrofon z mikroportem, lampę ledową.

Zakupem zostały objęte również narzędzia, przybory i materiały służące do wykonywania prac wytwórczych min.: wyrzynarka, wkrętarki akumulatorowe, wiertła, bity, lutownice, zestawy do nauki elektroniki, mierniki, zszywacze, piły, pilniki, młotki dłuta, wkrętaki, przyrządy pomiarowe, maszyny do szycia, krosna, skrzynki narzędziowe.

Posiadamy także nowy sprzęt AGD: kuchenkę elektryczną, blendery, opiekacze, naczynia kuchenne i stołowe oraz sztućce. Pracownia techniki została wyposażona w nowe stoliki warsztatowe, krzesła. Została położona nowa instalacja elektryczna i nowy aneks kuchenny.

Zakupiony sprzęt będzie wykorzystywany na zajęciach lekcyjnych, prowadzonych w wielu poziomach klas oraz zajęciach dodatkowych i kołach pozalekcyjnych.

Realizacja programu #LaboratoriaPrzyszłości w naszej szkole

Wrzesień

Uczniowie przede wszystkim korzystali z zestawów LEGO Education Spike ESSENTIAL i LEGO Education Spike PRIME. Zajęcia odbywały sięw dwóch grupach wiekowych prowadzonych przez nauczycieli p. Annę Cukras i p. Piotra Cukras.Nauka z zakresu robotyki i programowania organizowana była w ramach dodatkowych zajęć pozalekcyjnych. Na początkowych zajęciach w obydwu grupach uczniowie poznawali zasoby zestawów LEGO.


Październik

Kontynuacja zajęć w obydwu grupach z zakresu robotyki i programowania. Uczniowie realizowali pierwsze projekty z wykorzystaniem zestawów. Poznawali zasady programowania i działania: huba, silników, czujnika światła, czujnika kolorów, czujnika odległości, czujnika siły i czujnika żyroskopowego. Pierwszymi wykonanymi projektami były m.in. „Miniaturowy minigolf”, „Na pomoc” i „Wyścig skoczków”. Na początku roku szkolnego uczniowie klasy 3b uczestniczyli w Festynie Archeologicznym w Biskupinie, podczas którego z dużym zainteresowaniem obserwowali proces powstawania tkaniny. Zakupione w ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości krosna tkackie umożliwiły uczniom praktyczne poznanie techniki ręcznego wytwarzania tkanin. Umiejętności te nabywali podczas lekcji edukacji wczesnoszkolnej.

Kliknij na zdjęcie i przenieś się do szkolnego laboratorium przyszłości:

Długopisy 3D - sprawdź, co potrafią